Podróże – dla każdego coś innego

birdOstatnio udało mi się spotkać z dawną znajomą, pasjonatką podróży i przygód, Magdą. Przypomniałam sobie moją pasję do podróży i przez chwilę naszła mnie refleksja, że właściwie podróże zaspokajały moją potrzebę zmian i dynamiki. Póki nie było ‘akcji’ w moim życiu, szukałam jej w innych częściach świata. Może dlatego teraz od dawna już nigdzie nie byłam. W krótkim wywiadzie postanowiłam spytać Magdę dlaczego podróżuje. Odpowiedziała, że to oczywiste – podróżuje, by poznać inne kultury, języki, ludzi i zobaczyć jak żyje się w innych częściach świata. Dodała też:

‚Kiedyś myślałam, że każdy podróżuje z tego samego powodu. Dopóki nie spotkałam ornitologa, który przemieszczając się rowerem przez prowincje Boliwii, fotografował różne gatunki ptaków.’

Gdy się spotkali, Australijczyk ten od dawna już z nikim nie rozmawiał, bo nie spotykał na swoich przyrodniczych szlakach żadnych obcokrajowców, a po hiszpańsku nie umiał ani słowa. Zaczęli więc opowiadać sobie o swoich przeżyciach i fascynujących miejscach, jakie widzieli. Gdy Magda spytała czy był w Kolumbii w … (tu wymieniła jedno z najbardziej turystycznych miejsc tego kraju), powiedział, że nie.

Zdziwiona spytała: ‚Jak mogłeś tam nie pojechać? To grzech ominąć taką atrakcję!’

Odparł krótko:  ‚Nie pojechałem tam, bo tam nie ma żadnych ptaków.’

Pozostawiam Wam do przemyślenia tę krótką anegdotę. Można ją przyrównać do tego, jak człowiek wybiera życiowe drogi, którymi decyduje się kroczyć. Z jakich doświadczeń życiowych korzystasz chętnie, a jakie Cię nie interesują? Jaką drogę wybierasz co dnia? Dlaczego właśnie taką? Owocnych wniosków!

By śledzić kolejne wpisy na blogu kliknij Follow w prawym dolnym rogu strony.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Inspiracja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

